NEW YORK PART 1

KEY WEST

Key West

I sommerferien 2014 havde vi 3 overnatninger i Key West, og vi synes de var helt fantastiske. Vi kunne sagtens bruge flere dage der, og kommer helt sikkert tilbage på et tidspunkt.

Turen ad Overseas Highway ud over “The Keys” er en oplevelse i sig selv. Det er en lang tur på landevej, hvor der ikke køres særlig hurtigt, men til gengæld er der udsigt til det mest fantastiske blå/turkise vand til begge sider på meget af turen. Turen er ca. 200 km fra Florida City og helt ud til Key West, som er den sydligste af “The Keys”.  Man kører over 42 broer, hvoraf den længste er ca. 11 km. Vores vigtigste råd til køreturen er; hav god tid. Der er mange steder man kan stoppe undervejs, og der kan tages de mest fantastiske billeder.

12048694_10206607203091838_1513866281_n

12064232_10206607203211841_1972135760_n

Når man kører turen så hold også øje med leguaner, der sidder i vejkanten. Der er rigtig mange af dem og nogle af dem er store.

Vi boede på Parrot Key Hotel and Resort, som ligger først for på Key West. Vi er enige om, at det er et skønt hotel. Det består af små rækkehuse, som ligger i en frodig have. Der er ikke strand ved hotellet men 4 små swimmingpools, som også ligger helt fantastisk med palmer omkring. Ved den største pool er der en bar, hvor der var mulighed for at købe morgenmad. Baren holder også happy hour om eftermiddagen, så her kunne der slappes af ved poolen med en gin og tonic eller friskpresset citronlemonade. Til hotellet hører også en “bådbro” hvorfra den helt fantastiske solnedgang kunne nydes. Der er flere restaurant muligheder i området omkring hotellet, så vi nåede faktisk ikke ind til byen om aftenen.

Key West

^^Solnedgang fra broen ved hotellet^^

Vi har aldrig været i Caribien, men stemningen og omgivelserne er anderledes end på fastlandet, og vi forestiller os at Key West minder om Caribien. Byen er super hyggelig med mange gamle træhuse, bananpalmer og blomstrende træer.  USA’s sydligste punkt kan desuden opleves i Key West, eller i hvert fald det sydligste man som almindelig turist kan komme, for det sydligste punkt ligger i et lukket militærområde. Vi fik ikke taget billeder foran Southernmost Point, der er virkelig køkultur, og som det naturligste i verden står turisterne i kø for at tage billeder. Det var meget, meget varmt da vi var der, og nøjedes med at tage et billede bagved.

En dag spiste vi vores frokost på Sandy’s Cafe – super hyggeligt og meget autentisk sted, hvor der er nogle enkelt høje borde og cafestole på fortorvet. Vi fik alt fra sandwich, fish and chips og rejer, og det hele var rigtig godt. Cafeen bringer også mad ud, og vi fortrød faktisk lidt, at vi den ene aften ikke havde ringet og bestilt vores mad der. I stedet fik vi burgere fra Five Guys, som vi efterhånden har været på nogle gange, men som vi ikke bliver trætte af. Man får lækre burgere og bestemmer helt selv hvad der skal i.

Key West

Fra Key West var vi på den mest fantastiske sejltur. Turen var booket på forhånd, og da vi mødte op om morgenen, den dag vi skulle sejle, fik vi at vide, at den båd vi var booket på, var gået i stykker, men de havde ombooket os til en anden tur. Den nye tur var længere, der var mad og drikke inkluderet og de sidste 2 timer af turen var ”fri leg” med parasail, vandscooterer, bananbåde osv. Så vi forberedte os til en hel dag på vandet.

Key WestKey West

^^Morgenmad ombord på båden^^

Vi sejlede ud til et koralrev, hvor vi havde 1½ time til snorkling blandt fantastiske fisk og koraller. Nogen var i vandet, og nogen nød revet og fiskene fra båden. Vi fik lækker morgenmad, frokost og chocolate-chip cookies da turen var ved at være slut. Der blev leget igennem hele eftermiddagen, og vi var godt trætte da vi gik i land. Heldigvis var vi alle smurt ind i solcreme faktor 30 og havde husket solcremen i tasken, for en hel dag på vandet, kunne godt have endt i en solskoldning. Vi sejlede med Sebago Watersports og alt fungerede perfekt.