HER HAR VI BOET I FLORIDA

SOMMERFERIE 2017 – PART 1

Der går altid mange overvejelser forud for planlægningen af sommerferien. Vores sommerferier de sidste mange år, har været til Italien eller USA.  Vi elsker at rejse i Italien, men trængte alligevel til at prøve noget andet i år. Planen blev, at vi tog 2 uger til Spanien og 1 uge til Italien, og vi skulle selvfølgelig køre selv. Heldigvis havde vi god tid til turen, for der er langt til Spanien.

Turen til Spanien, blev en lille ferie i sig selv. Vi kørte hjemmefra tirsdag middag, og kørte ca. 800 km, til Gasthaus Goldener Stern i den lille by Elfershausen lidt syd for Fulda. Her har vi overnattet mange gange. Det er et typisk lille Gasthaus, pænt og rent og med parkering i en aflukket gård – meget smart, når man har oppakning og cykler – som man ikke gider at pakke ud.

Dagen efter havde vi kun ca. 400 km til næste destination; Neuenburg am Rhein. Her boede vi på Hotel am Stadthaus, et rigtig fint hotel, hvor vi fik et stort pænt værelse. Vi ankom inden middag, og fik vores værelser med det samme. Neuenburg var en hyggelig by. Vi gik lidt rundt i byen, fik frokost og gik en tur ned til Rhinen. Det var varmt, ca. 30 gr. så vi soppede lidt i floden og det var rart, at blive kølet lidt ned.

Dagen efter havde vi ca. 600 km til Ruoms, som ligger i Ardeche i Frankrig. Her havde vi booket mobilehomes på en lille campingplads, ca. 4 km fra Ruoms og lige ved floden Ardeche. Det var en ret hyggelig lille campingplads med et fint poolområde med et par rutchebaner. Her var god plads og ingen kamp om liggestolene. På campingpladsen var også en lille strand ned til floden med en flot udsigt, da naturen ved Ardeche er fantastisk flot.

20727585_10212292432739026_1578572128_o

20727244_10212292432579022_1518970281_o

Ruoms er virkelig hyggelig. Byen er ikke så stor, men her er alt hvad man har brug for. Fredag tog vi til Ruoms, da de 4 af os gerne ville ud at sejle i kano. Der er op til flere firmaer i byen, der arrangerer ture. Priserne er nogenlunde de samme. Vi valgte en tur på ca. 16 km. Vi blev kørt til startbyen, af dem vi lejede kano af. Inden afgang måtte vi købe lukkede badesko, da man er nødt til at have lukket fodtøj på, så man kan stå godt fast, på de ind i mellem glatte sten i floden. Vi fyldte rygsækken med 1 ½ l. vand til hver, købte noget frugt på markedet, og så var vi klar. Det blev til en ret sjov eftermiddag, hvor vi havde tid til at holde pause, og fik badet og hoppet fra klipperne i floden.

gopr0995

skaermbillede-2017-08-08-kl-21-05-39

gopr0990

Lørdag morgen skulle bilerne pakkes igen, og vi skulle køre det sidste stykke på ca. 400 km til Calonge i Spanien. Her havde vi lejet et hus, hvor vi skulle bo de næste 14 dage.